NOVINKY: Moje první dovolená v Tunisku.

28. srpna 2013 v 17:09 | Elliette
Upozornění: Předem se omlouvám za zpoždění s článkem a mojí neaktivitu v poslední době. Učení na opravné zkoušky zkrátka měli přednost. Opravné zkoušky jsou úspěšně za mnou a tak se opět mohu věnovat blogu. Samozřejmě tak, jak mi to maturitní ročník dovolí. Děkuji za pochopení.

Letos jsem v termínu 3. - 10. 8. strávila svou první dovolenou v cizině. Konkrétně jsem jela společně s celou svou rodinu do Tuniska konkrétně do letoviska Yasmine Hammamet, kde jsme strávili 7 nocí v hotelu Safa***.

Hotel
Až budete vybírat hotel v Tunisku, přidejte si oproti Čechám minimálně 1-2 hvězdičky. Hotel i stravování "all inclusive" jsme si všichni představovali trochu jinak. Personál byl sice příjemný a vše se pravidelně uklízelo, ale hotel pomalu chátral, polovina věcí nefungovala a strava, která se téměř neobměňovala, za moc nestála, vyjma snídaní a zákusků, na kterých jsme si opravdu pochutnali. Všechno časově omezeno tak, že například mezi snídaní, kdy se jídelna zavírá v 900, jsme hodinu museli čekat na pití, než se v 1000 otevře bar. Těch 7 nocí se tam zvládnout dalo, ale očekávali jsme něco víc.

Tunisko
Místní lidé jsou přátelští, někdy až příliš flegmatičtí a velice smlouvaví. Smlouvání je zde bráno jako sport a pokud smlouvat nechcete, jsou zklamaní. Co se čistoty týče, buďme rádi, v jak civilizované zemi žijeme. Jinak je naprosto běžné, že na ulici potkáte velblouda, koně, kočku, osla nebo týpka s chameleonem. Naopak zde nenajdete nikoho, kdo by venčil psa. Ceny jsou zde velice podobné, jako ty naše, mnohdy i levnější. 2 porce zmrzliny vás sice vyjdou asi na 26 korun, ale porce je to snad za 3, možná i 4 kopečky.

Výlety
V Tunisku jsme absolvovali 2 zajímavé výlety. První byla plavba pirátskou lodí. Cena vyšla zhruba 130,- na osobu. V programu byla plavba, vidění delfínů na otevřeném moři, pití po celou plavbu, grilované maso a ryba, zelenina, meloun, plavání na otevřeném moři s možností skočení si přímo z paluby a bohatý program. Piráti vás chtěli hodit přes palubu, tančili s vámi, předváděli akrobatické kousky na lanech nebo nebespečné vystoupení s hřebíky. Na lodi bylo opravdu o zábavu i stravu postaráno.

Druhý výlet byl asi 2,5 hodiny dlouhý výlet na čtyřkolkách. Po jednoduchých instrukcích, jak čtyřkolky ovládat, jsme vyrazili do terénu. Jeli jsme po místních polopouštích, projížděli jsme vesnicemi mimo turistickou oblast a byl to opravdu zážitek. Projížděli jsme mezi kaktusy, prach nám lítal kam mohl, viděli jsme místní obyvatelstvo a rto, jak se zde doopravdy žije.

Během výletu jsme měli asi 3 zastávky. První byla s výhledem na kaňony. Byla to opravdu nádhera. Druhá zastávka byla mezi tanky po válce. Zde jsme také potkali chlapce s oslem, na kterém mě nechal se svést. Pro mé mladší brášky byli daleko zajímavější tanky. Lezli po nich jako po prolézačce a byli z nich naprosto unešení. Třetí zastávka byla v místní hospůdce, které jsem díky drobné nepozornosti omylem seškrábla čtyřkolkou omýtku. Samotná jízda byla vynikající. Přizpůsobovala se našim schopnostem a měli jsme šanci si i pořádně zařádit. Kousek jsme jeli i po místní silnici - věřte mi, buďte rádi za ty naše.

Celou dovolenou jsme si docela užila, i přes stesk po příteli a po obavě, jak se má můj kůň. Délka byla tak akorád, jen příště vybrat lepší hotel. Jen doufám, že příští článek z dovolené, už bude o dovolené s přítelem. A co vy, byli jste letos na dovolené?

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 galaxyblog galaxyblog | E-mail | Web | 30. srpna 2013 v 15:05 | Reagovat

pěkný článe :)

2 galaxyblog galaxyblog | E-mail | Web | 30. srpna 2013 v 15:05 | Reagovat

[1]: *článek :DD

3 Madison Madison | Web | 2. září 2013 v 21:36 | Reagovat

vždycky jsem chtěla do tunisu:)
jinak hezký blog:D:)

4 Monn Monn | Web | 3. září 2013 v 21:45 | Reagovat

vzpomínej jenom na to dobrý - v hotelu se jen spí nic víc nepotřebuješ :-)

5 Monn Monn | Web | 3. září 2013 v 21:46 | Reagovat

a jestli se dovolená bere tábor, tak sem byla na 2 :) (pro mě to je nejlíp strávenej letní čas)

6 Elliette Elliette | E-mail | Web | 27. března 2014 v 22:06 | Reagovat

[4]: Jak já říkám, bydlet se tam dalo, ne že ne ;) čisto tam bylo, každý den uklízeli a byli v celku příjemní - to je hlavní. Nečekali jsme zase kdovíjaký luxus, jen třeba to, že v "all-inclusive" budeme mít nonstop přístup k pití ( i kdyby obyčejná pitná voda, protože tu jejich z vodovodu jsme pít nemohli) nebo že se bude nabídka opědů a večeří bude den ode dne alespoň trochu měnit. Je fakt, že snídaně měli úžasné a svačiny též - dělali nám tam kroužky (těsto jako naše lívance ale kroužky), ty jen usmačili a namočili v nějakém jejich medu (náš med moc nemusím ale tenhle mi moc chutnal)... jednoduchá pochoutka a my se po ní mohli užrat :D a nebo zákusky a dorty - jo, ty měli opravdu výborné.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.