ZDRAVÍ: Základem zdravého těla je zdraví duch! Aneb jak se mít rád.

20. září 2013 v 17:22 | Elliette
Každý jistě známe příšloví "Ve zdravém tělě zdraví duch". Ale je to skutečně pravda? Nebo je to spíše naopak? ěkteří lidé dokonce tvrdí, že 90% zdraví je o psychice. A já s nimi naprosto souhlasím. Základem zdravého ducha je mít se rád takový, jaký jsem a zdravé sebevědomí. S tím má ovšem většina lidí v dnešní době problém. Společnost a lidé nás nutí být k sobě kritičtí a vyčítaví. Jak se tedy mít rádi?


Jistě se všichni shodneme, že hodně pomohou pochvali a projevy lásky od okolí - zejména přátel a rodiny. Ale základem je, abychom se měli rádi my sami. A jak na to?


Motivační kartičky
Vytvořte si tzv. motivační lístečky. Na ty si např. můžete napsat v čem jste dobří, co se vám daří, nebo zkrátka proč byste se měli mít rádi. Můžete na ně dát i nějaký pozitivní citát, který máte rádi. Tyto lístečky si můžete rozmístit například po stěnách pokoje, na nějaké nápadné místo. Nebo pokud máte nástěnku, můžete je umístit i tam. Využít můžete např. "lepíků", které jistě všichni známe a které seženete snad v každém papírnictví. Jsou krásně výrazně barevné a tak je nepřehlédnete. Nebo si kartičky vytvořte vy podle vlastní fantazie tak, jak se vám budou líbit. Důležité je aby byli pozitivní a byli vám na očích.

Pochvala v deníčku
Pokud si vedete deníček, naučte se v něm pochválit. Každý den si dejte úpravidlo, že neukončíte zápisek v deníčku, dokud se za něco ten den nepochválíte. Mohou to být zdánlivě prosté věci, např. že jste ráno včas vstali, že jste dodrželi pitný režim, že jste došli do školy apod. Chválit se můžete opravdu za maličkosti.
Pokud si deníček nevedete, můžete si založit jen deníček na pochvali. Do něho si každý den zapíšete pochvalu stejně jako do normálního deníčku. Dejte si pravidlo nejít spát dokud se nepochválíte.

Plnění úkolů
Další variantou je, že si den předem napíšete zhruba 6 úkolů, které daný den musíte splnit. Opět to mohou být naprosto jednoduché úkoly, např. jít do školy, naučit se na písemku, vstát z postele apod. Úkoly si po splnění odšktrávejte. Večer až uvidíte, co jste zvládli, určitě budete mít lepší pocit.

A co vy? Jakou metodu používáte?
Elliette
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama